Een platform voor mensen van 70 jaar en ouder die op zoek zijn naar contact met gelijkgestemden. Voor mensen die zich eenzaam voelen, op zoek zijn naar welzijn, zingeving en gezelligheid.
SooS is er voor senioren die het leuk vinden om online gezelschapsspellen te spelen en daarbij ook andere mensen te ontmoeten.
Naast de digitale belevingswereld, gaat SooS ook echte ontmoetingen voor de leden organiseren. Je kunt dan denken aan toneel en muziekvoorstellingen en andere vormen van entertainment.
Ik mocht voor SooS een nieuwe branding ontwikkelen en ik ben met veel plezier aan de slag geweest voor deze 70+ club. In de conceptfase heb ik een passende pay-off ‘Actief in ontmoetingen’ en slogan ‘Laat de gezelligheid je belangrijkste drijfveer zijn’ voor SooS bedacht. Verder heb ik een aanzet gegeven voor het doorontwikkelen van de branding in overige uitingen, zoals visitekaartjes, reclamekaartjes en een homepage design. Het realiseren hiervan is door een andere partij overgenomen.
De kernwaarden van SooS waar ik mee aan de slag ben gegaan zijn o.a.:
Zingeving | Welzijn | Integer | Respectvol
Betrouwbaar | Maatschappelijk verantwoord | Ontzorgen
In dit logo benaderen de twee letters ‘o’ meerdere aspecten. Een ronde vorm staat voor oneindig, oneindig veel plezier binnen de club. Het staat ook voor veiligheid, een community die je omarmt. De eerste ‘o’ kan een wiel zijn dat je op je bestemming brengt. De tweede ‘o’ kan een mensfiguur zijn. Beiden kunnen ze een ronde tafel voorstellen waaraan je samen komt. Tot slot is er door het kleurgebruik ook nog de connotatie met een lekker plaatje wat je draait, samen muziek luisteren. Samen beleven.
All projects, favorieten, logo / identiteit, website